Select Page

Etelä-Pirkanmaa vihertyy

Eteläisellä Pirkanmaalla alkaa tapahtua toden teolla vihreällä rintamalla. Akaan Vihreät on kevätkokouksessaan Urjalan Pentinkulmalla 26.2. hyväksynyt sääntömuutoksen, jossa yhdistyksen nimeksi muutettiin Etelä-Pirkanmaan Vihreät ry.

Yhdistyksen toiminta-alueena tulevat olemaan Akaan ja Valkeakosken kaupungit sekä Urjalan kunta. Suunnitelmissa on järjestää tapahtumia ja tempauksia kaikilla kolmella paikkakunnalla. Tavoitteena on lisätä Vihreää tiedotusta ja näkyvyyttä ja tähdätä täten ennennäkemättömään vaalitulokseen kuntavaaleissa ensi vuonna. Yhdistyksen jäsenmäärä nostetaan 50 henkilöön vuoden 2017 loppuun mennessä.

Ensitöikseen Etelä-Pirkanmaan Vihreät nimesi ensimmäiset kuntavaaliehdokkaansa vuoden 2017 vaaleihin. Urjalassa ehdolle asettuivat Mauri Järvinen ja Jussi Westerbacka ja Akaassa Hannu Alastalo, Katri Kuusisto, Jaakko Naakka, Heli Piirainen ja Hilu Toivonen-Alastalo.

Pirkanmaan Vihreän Liiton puheenjohtaja Ville Hämäläinen tervehti uutta yhdistystä ilolla todeten sen toteuttavan piirin ja puolueen tavoitetta vähentämällä yhdistysbyrokratiaa ja lisäämällä toimintaa.

Lisätietoja: Hilu Toivonen-Alastalo
Etelä-Pirkanmaan Vihreät